loading

Loading...

Meet and code 2019

Meet and code 2019

Kolejne warsztaty z Meet and code. Kodujemy i rozwijamy się twórczo pod względem geometrycznym. Dziękujemy Fundacji TechSoup.

Kolejne warsztaty z Meet and code. Kodujemy i rozwijamy się twórczo pod względem geometrycznym. Dziękujemy Fundacji TechSoup.

Zeszłoroczne zaangażowanie dzieci i młodzieży w projekt „Tańczące ozoboty” okazało się strzałem w 10. Stąd też Fundacja KOLOROWO kontynuuje swoje działania i koduje kolejne perełki muzyczne z filmowego Panteonu.

Tym razem mamy nadzieję zakodować trasę ozobotów (od 4 do 8 sztuk), tańczących równocześnie, do motywu przewodniego klasyki filmu polskiego „Trędowata„, jest to walc Wojciecha Kilara. Drugi utwór muzyczny do kodowania to Summer in Gstaad z „Powrotu Różowej Pantery„, autorstwa Henry’ego Mancini’ego.

Tym razem mamy nadzieję zakodować trasę ozobotów (od 4 do 8 sztuk), tańczących równocześnie, do motywu przewodniego klasyki filmu polskiego „Trędowata„, jest to walc Wojciecha Kilara. Drugi utwór muzyczny do kodowania to Summer in Gstaad z „Powrotu Różowej Pantery„, autorstwa Henry’ego Mancini’ego.

Zadanie polega na:
– zapoznaniu z utworem muzycznym, jego analizą,
– nauce kodowania z ozobotami,
– kodowaniu trasy ozobotów (setki prób kodowania),
– próbach i korektach kodu,
– wydruk zakodowanej płachty papieru (około 1,2 x 4,5m),
– ostatecznej premiery zakodowanego utworu wraz z rejestracją filmową.

W kodowanie będą zaangażowani uczniowie klas 4, 5, 6 i 7.
Premiera zakodowanego utworu odbędzie się z udziałem społeczności szkolnej

Drugie zadanie polega na programowaniu artystycznych tesselacji w bezpłatnym programie do nauki GeoGebra.
Specjalistą w dziedzinie tesselacji był M. Escher – holenderski artysta grafik żyjący w XX wieku.

Kolorowo realizuje cykl warsztatów związanych z programowaniem artystycznych tesselacji.

Fundacja propaguje twórczość M.Eschera – holenderskiego artysty grafika, który był największym twórcą tesselacji.

Chcemy wykorzystać do propagowania logicznego myślenia w połączaniu z nowoczesnymi technologiami matematykę, programowanie oraz GeoGebrę (program do nauki geometrii).

Zadanie polega na przeprowadzeniu cyklu warsztatów z młodzieżą, której efektem będzie zaprogramowanie funkcji matematycznych prowadzących do graficznych tesselacji. Projekt łączy współczesny design, kodowanie i nowoczesne narzędzia do nauki geometrii.

Kluczową rolę odegra w projekcie osoba prowadząca warsztaty matematyk z umiejętnością posługiwania się programem GeoGebra.

Zajęcia mają charakter twórczy.

Znajdź nas na: