loading

Loading...

Meet and code 2020

Meet and code 2020

Plan na I spotkanie projektowe DT Polska – Katar (60 minut)

  1. Zespoły – polsko katarskie,
  2. Liderzy i członkowie zespołów (uczniowie):
    • czuwają nad harmonogramem i czasem trwania poszczególnych etapów
    • sprawdzają czat ogólny Zoom – informacje od Koordynatora
    • prezentują projekt końcowy pozostałym zespołom
    • organizuje czat lub zoom zespołu w tygodniu jeżeli jest taka potrzeba
    • koordynatorzy (my i Franek) – Stanowią wsparcie w procesie podążania za etapami metody DT – merytoryczne/ testerzy pomysłów/ wsparcie techniczne. Pracują w języku polskim i angielskim. Pomagają pilnować im czasu!!!! I robią zdjęcia.

ETAPY DT NA I SPOTKANIE – PRACA W ZESPOŁACH

Etap empatii (5 min.)

    • Wybieramy i analizujemy naszą personę wypełniając Kartę Persony zał 1. (5min)
      Persony są już opisane i uczniowie je znają – trzeba się zdecydować na jedną z nich Evę lub Kacpra i uzupełnić kartę.
    • Po co tworzymy personę? Będzie nam ona towarzyszyć do końca projektu, dzięki temu zawsze pamiętamy dla kogo projektujemy, mamy stały wgląd w potrzeby i oczekiwania, wszystko jest w jednym miejscu.

Diagnoza potrzeb – co jest jej potrzebne? (30 min. na wszystkie etapy)

    • Rozgrzewka zapoznawcza http://protobot.org/#en (5 min) W języku angielskim
    • Burza mózgów, w której generujecie pomysły na zadanie projektowe dla Persony. Do każdej propozycji wypełniacie Karty Pomysłu (zał. 2) (10 min.) Katy członek zespołu może swoją propozycję.
    • Wybieracie jedno zadanie projektowe (produkt nowy/ ulepszenie, narzędzie, usługa) za pomocą oceny na Karcie Pomysłu 1-5. (5 min). Nazwijcie go po polsku i po angielsku.
    • Przechodzicie Ścieżkę podróży Persony (schemat w prezentacji), ustalacie „punkty styku” z waszym nowym produktem po to, aby zastanowić się jak go ulepszyć lub zaprojektować od nowa. (10 min.) W języku angielskim.
    • To oś na której będą znajdować się punkty styku Persony z produktem (w szkole, w
      autobusie, siłowni, spacerze, w domu), Zastanówcie się jakie są oczekiwania persony wobec
      produktu. O jakich rozwiązaniach pomyśleć biorąc pod uwagę codzienną ścieżkę
      doświadczeń z danym produktem lub usługą?

Burza mózgów i Mood board (łącznie 25 min)

Uwaga – kradzież rozwiązań z natury – dodatkowo premiowane i mocna rekomendowane.

  • zasady burzy mózgów na Jamboard
  1. podczas generowania pomysłów idziemy na ilość nie na jakość – dobry pomysł przychodzi po wielu złych pomysłach,
  2. wyłącz wewnętrznego i zewnętrznego krytyka – wszystkie pomysły są dobre,
  3. pozwól sobie na szalone pomysły, niemożliwe rozwiązania też są OK,
  4. musimy zebrać co najmniej 30 pomysłów przez 10 minut! Czas mierzymy,
  5. wszystkie pomysły zapisujemy karteczkach Jamboard,
  6. Lider czuwa nad pracą zgodnie z zasadami (Mood board na Jamboard (15min) – praca w języku angielskim),
  7. Narzędzie przy budowaniu marek produktowych i rebrandingu. Zawsze jest tak, że twórca ma coś na myśli, ma w głowie klimat czy kontekst, w jakim widzi swoją markę. Mood board pozwala ją wydobyć i zobrazować. Tworząc go skupcie się na tym, z czym kojarzy wam się to, co projektujecie i znajdźcie podobne rzeczy w Internecie. Zróbcie kolaż – pokażcie ludzi podobnych do Waszej persony, jej świat, produkt, z których korzysta, pokażcie preferowaną kolorystykę czy rozwiązania wykorzystane w pomyśle. To nieocenione narzędzie do budowania spójnej komunikacji.

Przykłady w prezentacji.
W tygodniu mogą uzupełniać Mood bard i tworzyć prototyp. Na kolejnym spotkaniu przetestują projekty na koordynatorach, poprawią i zrobią prezentację reklamującą swój projekt.

Dodatkowe materiały:

GRUPA 1

  • https://jamboard.google.com/d/1H94yMV3vJXbvgaJ8aHJrM4mFfqg-
    SNM48jz71IFOpf8/edit?usp=sharing

GRUPA 2

  • https://jamboard.google.com/d/1JyLO44pk0tcCQD7PxsxX_ST36Np8W6K1RkvJQx69nXY/edit
    ?usp=sharing

GRUPA 3

  • https://jamboard.google.com/d/1iDeswdFK9HSSbGDR7gsEgatdUj9YRCEgjjrXaBVgE9Q/edit?
    usp=sharing

GRUPA 4

  • https://jamboard.google.com/d/1DaJhuIrdsVMjSU1G76N9ZgBrGiCU6BvBg4jNfOg1pMw/edi
    t?usp=sharing

Eva – ma 12 lat i mieszka w Dosze w Katarze, chodzi do jednej z międzynarodowych szkół. Eva uwielbia czytać książki i bardzo interesuje się kosmosem, marzy aby zostać astronautą. Jest bardzo zdolna i świetnie się uczy. Ma starszego brata, który wyjechał już na studia do USA. Nie ma zbyt wielu przyjaciół. Nie umie pływać i nie uprawia żadnego sportu i ma sporą nadwagę.

Kacper – ma 11 lat i mieszka w Olsztynie, uczęszcza do państwowej szkoły podstawowej nr 1. Uwielbia sport trenuje koszykówkę i pływanie, cały rok jeździ na rowerze, w tygodniu ma wiele treningów. Jest wesoły i towarzyski, ma wielu przyjaciół, ale nie ma czasu aby ze wszystkimi się spotykać. Bardzo lubi gotować i przepada za zdrową kuchnią. Uczy się bardzo słabo, ma trudności w matematyce i językach obcych. Ma młodszą siostrę i psa.

Tekst i opracowanie: Edyta Gierycz (Szkoła Polska w Katarze)